АО-15 Издаване на удостоверение за наследници - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2016)

Дата на публикуване: 30.11.2020 10:37
Характеристика на услугата:
       
Ис
кане се подава в Центъра за административно обслужване (ЦАО), с адрес: бул. „България“ №12, гише № 4 и гише №5 всеки работен ден от 8,30 до 17,30 ч. по постоянен адрес (местожителство) на починалото лице. В искането заявителят  вписва известните му данни за наследодателя и неговите наследници.  Служителят проверява самоличността на заявителя, приема искането и представени допълнителни документи, уточнява при необходимост посочените данни  и регистрира искането в електронната система за документооборот.
        Прави се справка в регистрите за гражданско състояние и регистрите за населението. Ако наследодателят е починал с ЕГН и  има запис в Национална база данни „Население”, удостоверението се издава веднага.
        При смърт на наследодателя преди създаване на системата ЕСГРАОН (починал без ЕГН) се извършва подробна проверка в Семейните регистри. Ако някой от починалите наследници е имал постоянен адрес в друга община и служителят няма  данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Такова удостоверение може да бъде представено и лично от заявителя на  услугата по негово желание.
              
Услугата може да бъде заявена и по един от следните начини:
  1. Изтеглете искането за издаване на удостоверението и го попълнете. Изпратете го по електронна поща на адрес karnobat@mail.bg или обикновена поща на адреса на Община Карнобат като посочите по какъв начин ще получите удостоверението: лично, чрез определено от вас лице, по пощата, чрез лицензиран пощенски оператор.
  2. Попълнете искането и го изпратете чрез общинската администрация на населеното място, в което се намирате, заедно с документ за платена такса за услугата по банков път. Получаването може да стане чрез  администрацията, пред която сте подали искането.
  3. Използвайте портала за електронни административни услуги на Община Карнобат на адрес karnobat-ob.bg, през който можете да заявите услугата с персонален електронен подпис, да приложите документ за плащане и получите удостоверение,  подписано с електронен подпис от служител.
 
Правно основание: чл. 24, ал.1, т.1  от  Закона за гражданската регистрация и чл.106, ал.1, т.1, във връзка с чл.5, т. 2 от  Закона за наследството; чл. 9-12 от Наредба №РД 02-20-6/24.04.2012 г. за издаване на  удостоверения въз основа на регистъра на населението; Наредба за определянето и  администрирането на  местните такси и цени на услуги на територията на община Карнобат.
                         
Резултат:
        Издаване на удостоверение за законни наследници.
        Важно: искането се подава от наследник, упълномощен представител или със съдебно удостоверение .
         
Необходими документи:
     1. Документ за самоличност/ Нотариално заверено пълномощно.
     2. Удостоверение за наследници  за починал наследник от друга община- ако притежава.
         Такса: 5,00 лв. за починал с ЕГН и 7,00 лв. за починал без ЕГН.
Таксата се заплаща в брой на каса  в ЦАО или
                                           по  банкова сметка   IBAN – BG48CECB979084G9563600
                                           ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА  АД - КЛОН БУРГАС
                                           BIC - CECBBGSF                                             
                                           ВИД ПЛАЩАНЕ – 448007
 При попълване на платежното нареждане трябва да се посочи вида на  административната услуга. Копие от платежното нареждане се прилага към заявлението.
Телефони за връзка: 0559/ 29151, 0882003374, 0882003193
 
       Срок за изпълнение: веднага или от 1 до 14 дни според наличието на данни в системата.  При необходимост от издаване на служебни удостоверения от други общински   администрации или трудности при изясняване  на факти и обстоятелства – до 30 дни, съгласно  Административнопроцесуалния кодекс.
        Срок на действие: до промяна на данните. 
        Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата: Кмет на община.
        Електронен адрес за предложения : karnobat@mail.bg
        Ред и срокове за обжалване на административния акт:                                 
 Индивидуалните административни актове, издадени от Кмета на общината, могат да  бъдат обжалвани по административен ред пред Областния управител на област Бургас или      директно по съдебен ред пред Административен съд – Бургас, по реда на Административно-процесуалния кодекс в 14-дневен срок след съобщаването. В 3-дневен срок Кметът на  общината е длъжен да окомплектова и изпрати до Административен съд Вашата жалба, цялата преписка, включително и оспорвания акт, като Ви уведоми за това.

Технологична карта

 

 

 

  


  1. ата услуга – 2016)... - Текуща страница
  2. ГРАО
  3. АО-01 Издаване на удостоверение за раждане – оригинал. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2052)
  4. АО-02 Издаване на удостоверение за раждане – дубликат. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2076)
  5. АО-03 Издаване на удостоверение за сключен граждански брак – оригинал. (Уникален идентификатор на административната услуга – 1999 )
  6. АО-04 Издаване на удостоверение за граждански брак – дубликат. (Уникален идентификатор на административната услуга-2037)
  7. АО-05 Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за първи път. (Уникален идентификатор на административната услуга-2019)
  8. АО-06 Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път. (Уникален идентификатор на административната услуга-2034)
  9. АО-07 Издаване на удостоверение за липса на съставяне на акт за гражданско състояние / акт за раждане или акт за смърт/ (Уникален идентификатор на административната услуга-2038)
  10. АО-08 Заверка на документи за гражданско състояние за чужбина. (Уникален идентификатор на административната услуга-2110)
  11. АО-09 Припознаване на дете. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2053)
  12. АО-10 Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2080)
  13. АО–11 Промяна в актовете за гражданско състояние - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2132)
  14. АО-12 Издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2000)
  15. АО-13 Възстановяване или промяна на име. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2033)
  16. АО-14 Отразяване на избор или промяна на режим на имуществени отношения - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2040)
  17. АО-16 Издаване на удостоверение за семейно положение - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2075)
  18. АО-17 Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а/ и деца - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2075)
  19. АО-20 Издаване на удостоверение за правно ограничение - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2108)
  20. АО-21 Издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2092)
  21. АО-22 Издаване на удостоверение за вписване в регистъра за населението - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2138)
  22. АО-23 Издаване на удостоверение за сключване на граждански брак от български гражданин в чужбина - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2017)
  23. АО-24 Издаване на удостоверение за снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в Република България - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2073)
  24. АО-25 Издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или промяна на постоянен адрес - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2079)
  25. АО-26 Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2128)
  26. АО-27 Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 г. - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2056)
  27. АО-28 Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или промяна на настоящ адрес - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2107)
  28. АО-29 Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес - (Уникален идентификатор на административната услуга – 1997)
  29. АО-30 Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес при регистриран настоящ адрес след 2000 г. - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2104)
  30. АО-31 Издаване на заверено копие от личен регистрационен картон или страница от семеен регистър на населението - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2020)
  31. АО-32 Издаване на справки по искане на съдебни изпълнители - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2058)
  32. АО-34 Признаване и изпълнение на съдебно решение или акт на чуждестранен съд или орган - (Уникален идентификатор на административната услуга – 1994)
  33. АО- 35 Комплектоване на документи, изпращани до други компетентни органи - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2390)
  34. АО-36 Заверка на копие от документация, съхранявана в „Архив”
  35. АО-37 Издаване на други видове удостоверения за данни за гражданската регистрация по искане на гражданите
  36. АО-38 Издаване на удостоверение за наличие или липса в „Архив” на документи
  37. АО- 39 Издаване на удостоверение за верен ЕГН от ТЗ „ГРАО” - (Уникален идентификатор на административната услуга – 831)
  38. АО-40 Предоставяне на данни по гражданската регистрация на държавни органи и институции
  39. АО-18 Издаване на удостоверение за съпруг/а/ и родствени връзки. (Уникален идентификатор на административната услуга – 2036)
  40. АО-19 Издаване на удостоверение за родените от майката деца - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2057)
  41. АО-33 Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване наличието на българско гражданство - (Уникален идентификатор на административната услуга – 2390)
  42. Устройство на територията
  43. Общинска собственост
  44. Полезни връзки
  45. Управление на етажна собственост
  46. Информация
  47. Асоциация на Българските Черноморски общини
  48. Административни услуги