„Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - етап I“ по НПВУ
КАНДИДАТСТВАНЕ ПО ПРОГРАМА ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ НА МНОГОФАМИЛНИТЕ ЖИЛИЩНИ СГРАДИ ПО НАЦИОНАЛЕН ПЛАН ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ (НПВУ)
Министерство на регионалното развитие публикува на 20.12.2022 г. Насоки за кандидатстване за предоставяне на средства чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиция по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - етап I“ към компонент „НИСКОВЪГЛЕРОДНА ИКОНОМИКА“ на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), при която интензитетът на безвъзмездната финансова помощ е 100% от допустимите разходи за енергийно обновяване на жилищните сгради.
Срокът за кандидатстване по процедурата е до 31 май 2023 г. Отчитайки необходимото време за проверки и други подготвителни дейности, Община Карнобат ще приема заявления за участие до 10.05.2023 г.
Крайни получатели по настоящата процедура са Сдружения на собствениците, регистрирани по ЗУЕС, в допустимите за финансиране сгради, в които самостоятелни обекти са най-малко четири и принадлежат на повече от един собственик.
Предложения за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура могат да бъдат подавани само в партньорство с общинската администрация на общината, където се намира сградата.
Общинската администрация ще бъде водещ партньор в проекта и ще изпълнява функциите по неговото административно и финансово управление, както и отчитането му пред Структура за наблюдение и докладване (СНД). В рамките на едно Предложение за изпълнение на инвестиции (ПИИ) може да се включва само ЕДНА сграда/блок-секция/група от блок-секции. В настоящата схема е допустимо една община да участва с повече от едно проектно предложение, при условие, че не е за една и съща сграда/ блок-секция.
ДОПУСТИМИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЖИЛИЩНИ СГРАДИ
Допустими са всички многофамилни жилищни сгради, които се управляват по реда на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС)* и са проектирани преди 26 април 1999 г.
* Многофамилните жилищни сгради, които се управляват по реда на ЗУЕС са тези, в които броят самостоятелни обекти са най-малко четири и принадлежат на повече от един собственик. Сградата следва да е жилищна и да е предназначена за постоянно обитаване, в която най-малко 60 на сто от нейната разгъната застроена площ се заема от жилища (съгласно § 5, т. 29 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ).
ВАЖНО!!!
Сдружения на собственици, подали заявления за интерес и финансова помощ по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, няма да ползват предимство при кандидатстване по настоящата процедура и следва да подадат всички изискуеми документи.
При наличие на самостоятелни обекти в сградата, които се използват за извършване на стопанска дейност, както и в случаите на отдаване под наем или извършване на дейност от търговци и/или лица със свободни професии собствениците на тези обекти ще се третират като получатели на минимална помощ (de minimis) съгласно Закона за държавните помощи.
ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ
Допустимите дейности за финансиране са:
- Дейности по изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност:
- По външните сградни ограждащи елементи:
- подмяна на дограма (прозорци, врати, витрини и др.);
- топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, подове и др.);
- По системите за поддържане на микроклимата:
- ремонт, модернизация или подмяна на амортизирани общи части на системите за отопление, охлаждане и вентилация на сградата за повишаване на енергийната ефективност, в границите на вътрешната отоплителна инсталация и без да се засягат съоръжения и арматурата собственост на топлофикационни предприятия, регистрирани по Закона за енергетиката;
- реконструкция на вертикалната система за отопление в хоризонтална, като се осигурява индивидуално отчитане на разхода на топлина за всеки собственик на самостоятелен обект в сградата;
- ремонт или подмяна на електрическата инсталация в общите части на сградата и изпълнение на енергоспестяващо осветление в общите части;
- инсталиране на система за автоматизирано централизирано управление на осветлението в общите части на жилищната сграда;
- Поставяне/инсталиране на системи за оползотворяване на енергия от възобновяеми енергийни източници за енергийните потребности на сградата и батерии за съхранение на енергия, бойлери за гореща вода към общите части на системата (не за индивидуално ползване на СО), ако са предписани в енергийното обследване;
- Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект. Съпътстващите строителни и монтажни работи са свързани единствено с възстановяването на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването на общите части и на подмяната на дограма в самостоятелния обект;
- Ремонт на покрив (скатен или плосък покрив), който може да включва дейности по възстановяване на покрития, хидроизолация, обшивки, водоотвеждаща система – допустимо само при предписана в енергийното обследване енергоспестяваща мярка „Топлоизолация на покрив“;
- СМР, които произтичат от нормативни изисквания свързани с безопасната експлоатация на сградите и са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата и СМР, които са нормативно необходими за въвеждане на сградата в експлоатация:
- СМР, свързани с отстраняване на локални дефекти и повреди, които не нарушават общата конструктивна устойчивост на сградите, но в същото време създават пряка опасност за преките ползватели или неотстраняването им би довело до по-сериозни промени в носещата конструкция на сградата в бъдеще;
- СМР, свързани с осигуряване на пожарна безопасност, изграждане/ремонт/подмяна на мълниезащитна и заземителна инсталация, осигуряване на достъпна архитектурна среда до входа на жилищната сграда.
Няма да се финансират:
- Подмяна или монтиране на отоплителни тела в самостоятелните обекти;
- Обзавеждане и оборудване в самостоятелните обекти;
- Ремонт в самостоятелните обекти извън дейностите по възстановяване на първоначалното състояние на обектите вследствие ремонта на общите части или подмяната на дограма;
- Изпълнение на мерки по асансьорите и/или подмяна и/или монтиране на асансьори с нови или втора употреба;
- Изпълнение на дейности по вертикална планировка около сградата;
- Ремонт и подмяна на ВиК инсталации.
КАНДИДАТСТВАНЕ ПО ПРОГРАМАТА
- Учредяване на Сдружение на собствениците съгл. ЗУЕС
За да кандидатства сдружението на собствениците (СС) по тази програма е необходимо да е регистрирано по реда на чл.25, ал.1 от Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС). Съгласно ЗУЕС управителен съвет (УС) / управител и контролен съвет (КС) / контрольор се избират за срок до две години. Ето защо СС, които са избрали УС /управител и КС / контрольор преди повече от 2г. е необходимо да проведат ново общо събрание за избиране на нов УС / управител и КС / контрольор или преизбиране на досегашните УС / управител и КС / контрольор.
При наличие на свързано строителство при кандидатстващи няколко блок-секции в една сграда, следва групата от блок-секции да кандидатстват с едно проектно предложение. В тази връзка е необходимо за групата от блок-секции да бъде създадено и регистрирано едно сдружение на собствениците по реда на ЗУЕС.
- Извършване на енергийно и техническо обследване и входиране на Заявление за участие в процедурата и приложени към него документи в Община Карнобат
Сдружението следва да избере фирма, която да извърши енергийно и техническо обследване и да подаде следните документи в община Карнобат:
- Заявление за участие по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - етап I“ до община Карнобат (Приложение №4 – образец);
- Справка за ССО (приложение № 5);
- Удостоверение за вписване в регистър БУЛСТАТ - копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Покана за провеждане на общо събрание - копие, заверено „Вярно с оригинала“ (приложение № 6);
- Протокол за поставяне на поканата - копие, заверено „Вярно с оригинала“ (приложение № 7);
- Протокол от общото събрание на СС, съдържащ решения съгласно методическите указания с извършена нотариална заверка на подписа на Управителя под протоколните решения - копие, заверено „Вярно с оригинала“ (приложение № 8);
- Декларация (приложение № 9) - когато в сдружението не членуват всички собственици, към протокола се прилагат декларации по образец от собствениците – нечленуващи в СС за съгласие по т. 3 и т. 4 от дневния ред. (ако е приложимо);
- Покана за провеждане на общо събрание на собствениците (приложение № 10), Протокол за поставяне на поканата (приложение № 11), Протокол за проведено общо събрание (ОС) на собствениците (приложение № 12) - копие, заверено „Вярно с оригинала“. (ако е приложимо);
- Декларация за минимални и държавни помощи (приложение № 3) – при наличие на стопански обекти в сградата или на лица, извършващи икономическа дейност;
- Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
- Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
- Архитектурно заснемане;
- Окрупнено КСС.
Постъпилите заявления се разглеждат от служители на Община Карнобат. В случай, че се установят некоректно попълнени или липсващи документи, се уведомява управителя за нередностите и му предоставят срок за да ги отстрани. Когато представените документи са пълно и точно окомплектовани, се подписва Партньорско споразумение с Кмета на Община Карнобат. В партньорското споразумение двете страни следва да разпишат всички права и задължения на партньорите, в случай, че в посочения образец те не са изчерпателно посочени, за периода на кандидатстване и в периода на изпълнение на дейностите по обновяване на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции.
ВАЖНО!!!
Изработването на обследванията е за сметка на собствениците на жилища. Средствата ще им бъдат възстановени, ако проектът бъде одобрен за финансиране по програмата. За първия етап предвидените средствата са 1 129 881 600 лв. с ДДС, а безвъзмездната финансова помощ е 100% от допустимите разходи. Дейностите по настоящата процедура се осъществяват на територията на цялата страна, в 28 области и 265 общини. Съгласно насоките водещият партньор Община Карнобат не може да получи финансиране надвишаващо лимита от 30 000 000,00 лв.
За втория етап на програмата са предвидени 270 млн. лв. Във втория етап безвъзмездната финансова помощ ще бъде 80% от стойността на проекта, а останалите 20% ще са самоучастие на собствениците на жилища. Втори етап на програмата ще стартира след края на тази процедура и кандидатстването по него ще приключи на 31.12.2023 г.
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ОБСЛЕДВАНИЯТА
- Кой може да извърши обследване за енергийна ефективност и техническо обследване?
Според чл. 43, ал. 1 и 2 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ), обследването за енергийна ефективност, сертифицирането на сгради, изготвянето на оценка за съответствие на инвестиционните проекти по част ЕЕ, се извършва от лица, вписани в публичните регистри на лицата по чл. 44, ал.1 от ЗЕЕ, публикувани на официалния сайт на Агенцията по устойчиво енергийно развитие (АУЕР) https://portal.seea.government.bg/bg/Companies/Register.
Според чл. 176в. от Закона за устройство на територията (ЗУТ), Техническото обследване се извършва от консултант, получил удостоверение по реда на наредбата по чл. 166, ал. 2 от ЗУТ и вписан в „Регистъра на лицата, извършващи дейността консултант, съгл. чл. 166, ал. 1. т. 1 от ЗУТ“, наличен на официалния сайт на ДНСК http://www.dnsk.mrrb.government.bg/UI/Home.aspx?0ZKDwUgLUJomQ%2FiVsaJkdtGY%2Bq8BYZDi, или от проектанти от различни специалности с пълна проектантска правоспособност.
Когато обследването се извършва от консултант, в състава му се включват физически лица, упражняващи технически контрол по част „Конструктивна“, които отговарят на изискванията на чл. 142, ал. 10 от ЗУТ.
Когато обследването се извършва от проектанти, в състава им се включват физически лица, упражняващи технически контрол по част „Конструктивна“, които отговарят на изискванията на чл. 142, ал. 10 от ЗУТ, както и проектанти от различни специалности с пълна проектантска правоспособност, за оценка на останалите характеристики на строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ.
ВАЖНО!
Сертификатът за енергийна ефективност следва да бъде издаден или актуализиран в съответствие с актуалната към момента на кандидатстване наредба по чл. 48 от ЗЕЕ. Представеният сертификат трябва да е в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.).
ВАЖНО!!!
Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики на сгради и технически паспорт – разходите ще бъдат възстановявани на база одобрена от СНД Методология за опростени разходи с единична цена след представяне на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики на сгради и технически паспорт. Определената от СНД стойност за възстановяване на разходите е 6,28 лв. на кв. м./РЗП от обследваната сграда. За възстановяване на посочените разходи не се изисква представяне на разходооправдателни документи.
Разходите са допустими за финансиране, ако са направени от крайния получател на средствата /водещия партньор и са платени от 1 февруари 2020 г. до 30 юни 2026 г.
Допустими за енергийно обновяване по настоящата процедура са сгради, за които съгласно представеното техническо обследване на сградната конструкция, извършено в съответствие с глава трета от Наредба 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите, е установено, че отговарят на съществените изисквания към строежите съгласно чл. 169, ал. 1, т. 1 от ЗУТ и са получили положителна оценка за сеизмична осигуреност, независимо дали са осигурени или неосигурени на сеизмични въздействия, в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 27 януари 2012 г. за проектиране на сгради и съоръжения в земетръсни райони.
- Изисквания за постигнати енергийни параметри от приложените мерки:
След изпълнение на енергоспестяващи мерки (ЕСМ) сградите следва да постигат клас на енергопотребление „В” или по-висок клас.
Задължително изискване е след изпълнение на мерките в многофамилната сграда да се постигне минимум 30% спестяване на първична енергия. В случай, че след изпълнение на предложение за изпълнение на инвестиция (ПИИ) не се постигне минимум 30 % спестяване на първична енергия, както и клас на енергопотребление „В” съгласно действащата към датата на изготвяне на инвестиционния проект нормативна уредба, всички получени средства подлежат на възстановяване.
В случай, че мерките включват системи за отопление и охлаждане и/или производство на електрическа енергия от възобновяеми източници (ВИ), допустими са само такива за обезпечаването на енергийното потребление в общите част на сградата. Изграждането на съоръжение за производство на енергия от ВИ е допустимо, само ако съоръжението за производство на енергия от ВИ ще бъде собственост на крайния получател и произведената енергия ще се използва за нуждите на сградата.
При изграждане на системи за оползотворяване на енергия от ВЕИ допустими за финансиране със средства по процедурата са частите и елементите на системата, които са общи части на сградата по смисъла на чл. 38 от Закона за собствеността. Тези части/елементи на системата, които не са общи части, следва да бъдат финансирани от собствениците на самостоятелни обекти (ССО). При изготвяне на инвестиционния проект за обновяване на сградата, подобна система следва да бъде разработена в цялост, а не само за общите части на сградата.
В случай че са предписани мерки за отопление и охлаждане и/или производство на електрическа енергия от възобновяеми източници е необходимо в доклада от обследването изрично да се посочи че производство на електрическа и/или топлинна енергия са за собствено потребление и същата не надхвърля необходимото количество енергия за покриване нуждите на съответната сграда!
Мерки за енергийна ефективност ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на съответната сграда. Обследването за енергийна ефективност следва да бъде придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ. Докладът от обследването за енергийна ефективност следва бъде изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, определени в приложимата подзаконова нормативна уредба (Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ). Наличието на енергийно и техническо обследване (включително сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация и технически паспорт) е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура.
ПОДАВАНЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДО МРРБ ОТ ВОДЕЩИЯТ ПАРТНЬОР
След подписване на Партньорско споразумение със Сдружение на собствениците, Община Карнобат подготвя предложение за изпълнение на инвестиции (ПИИ). В рамките на едно ПИИ може да се включва само една сграда/блок-секция/група от блок-секции.
Оценката и класирането на предложенията по настоящата процедура се извършва от оценителна комисия, определена с акт на Ръководителя на Структура за наблюдение и докладване (СНД). Всички предложения, подадени в рамките на крайния срок, се оценяват в съответствие с критериите, посочени по-долу.
Критерии за оценка на качеството |
Макс. брой точки |
Източник на проверка |
1. Процент енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия в резултат на енергоспестяващите мерки |
25 |
Валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация – енергийните спестявания се изчисляват по следната формула: % спестявания = {общо нормализирано потребление на първична невъзобновяема енергия при актуално състояние (преди изпълнение на ЕСМ) в kWh/год. - обща първична невъзобновяема енергия след изпълнение на ЕСМ от избрания пакет в kWh/год. } / {общо нормализирано потребление на първична невъзобновяема енергия при актуално състояние (преди изпълнение на ЕСМ) в kWh/год.} х 100 |
> 65 % |
25 |
|
> 62% ≤ 65% |
23 |
|
> 60% ≤ 62% |
21 |
|
> 55% ≤ 60% |
18 |
|
> 50% ≤ 55% |
15 |
|
> 45% ≤ 50% |
12 |
|
≥ 30% ≤ 45% |
10 |
|
2. Очаквано годишно намаляване на емисиите на СО2 (екологични ползи) – тона/год.
|
20 |
Валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация – общо спестени емисии CO2 (тона/год.)
|
> 80 т CO2 екв. |
20 |
|
> 60 т CO2 екв. ≤ 80 т CO2 екв. |
18 |
|
> 40 т CO2 екв. ≤ 60 т CO2 екв |
16 |
|
> 30 т CO2 екв. ≤ 40 т CO2 екв. |
14 |
|
> 20 т CO2 екв. ≤ 30 т CO2 екв. |
12 |
|
≤ 20 т CO2 екв. |
10 |
|
3. Ефективност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на необходимата инвестиция в лева към количеството спестена първична невъзобновяема енергия в kWh на годишна база – лв. /kWh/г. |
35 |
Валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация – изчислява се като се раздели общата стойност в лева на проекта (обща стойност на БФП) на очакваното количество спестена първична невъзобновяема енергия в kWh/год. Спестената първична невъзобновяема енергия в kWh/г. се определя от валидния сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация (стр.1 и стр.5) – енергийните спестявания се изчисляват по следната формула: спестена първична невъзобновяема енергия в kWh/год. = общо нормализирано потребление на първична невъзобновяема енергия при актуално състояние (преди изпълнение на ЕСМ) в kWh/год. - обща първична невъзобновяема енергия след изпълнение на ЕСМ от избрания пакет в kWh/год. |
≤ 1,75 лв./кWh/г |
35 |
|
> 1,75 лв./кWh/г ≤ 1,90 лв./кWh/г |
32 |
|
> 1,90 лв./кWh/г ≤ 2,00 лв./кWh/г |
29 |
|
> 2,00 лв./кWh/г ≤ 2,10 лв./кWh/г |
25 |
|
> 2,10 лв./кWh/г ≤ 2,20 лв./кWh/г |
21 |
|
> 2,20 лв./кWh/г ≤ 2,50 лв./кWh/г |
16 |
|
> 2,50 лв./кWh/г |
10 |
|
4. Целесъобразност на инвестицията за енергийна ефективност като разгъната застроена площ на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
20 |
Разгъната застроена площ на сградата е посочена в техническото обследване и сертификата за енергийна ефективност |
> 5 000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
20 |
|
> 4000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции ≤ 5 000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
18 |
|
> 3000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции ≤ 4 000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
16 |
|
> 2000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции ≤ 3 000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
14 |
|
> 1000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции ≤ 2 000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
12 |
|
≤ 1000 кв.м. РЗП на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции |
10 |
|
5. Ниво на ангажираност на членовете на ЕС в СС към изпълнението на проекта |
25 |
Процентът идеални части се отчита спрямо актуалното удостоверение за сдружението издадено от общинската администрация |
Собствениците на > 95% от идеални части от общите части на ЕС членуват в СС и са подкрепили изпълнението на проекта при гласуването на общото събрание |
25 |
|
Собствениците на > 80% и ≤95% от идеални части от общите части на ЕС членуват в СС и са подкрепили изпълнението на проекта при гласуването на общото събрание |
15 |
|
Собствениците на ≤80% от идеални части от общите части на ЕС членуват в СС и са подкрепили изпълнението на проекта при гласуването на общото събрание |
10 |
|
6. Постигнато ниво на подобрение на жилищната инфраструктура след прилагане на мерките по ЕЕ |
15
|
|
6.1. Обектът на интервенция ще постигне клас енергопотребление „А“ или „сграда с близко до нулево потребление на енергия“ след изпълнението на включените в доклада от енергийното обследване мерки |
10 |
Валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация |
6.2 Проектът предвижда изпълнението на мерки допринасящи общия архитектурен облик на града в съответствие с одобрена от общинската администрация наредба/указания |
5 |
В т.11 от формуляра следва да бъде посочен линк към общинския документ даващ съответните предписания |
Максимален брой точки: |
140 |
|
Подадените от общините предложения, получили минимум 72 точки по горните критерии, се класират в низходящ ред съобразно получената оценка, като за финансиране се предлагат всички предложения по реда на класирането до покриване на общия размер на финансови средства.
В случай че предложенията имат равен брой точки на критерии за оценка на качеството, те ще бъдат класирани съобразно получения брой точки по посочените по-долу критерии при спазване на следната последователност:
- Ефективност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на необходимата инвестиция в лева към количеството спестена първична енергия в kWh на годишна база (лв. /kWh/г).
- Процент енергийно спестяване в годишното потребление на първична енергия в резултат на енергоспестяващите мерки
- Очаквано годишно намаляване на емисиите на СО2 (екологични ползи);
- Целесъобразност на инвестицията за енергийна ефективност като разгъната застроена площ на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции
Всички предложения, които са преминали минималния праг на оценка, но за които не достига финансиране по настоящата процедура, ще формират списък с резервни предложения, които може да бъдат финансирани в случай на наличие на недоговорен/спестен финансов ресурс.
За всяко одобрено предложение Община Карнобат сключва договор с дирекция ,,Жилищна политика” на МРРБ от името на Сдружението на собствениците.
Заявлението за участие по процедурата с необходимите документи приложени към него се подава в срок до 17,00 ч. на 10.05.2023 г. на адрес: Община Карнобат, бул. „България” №12, в Общински център за административно и информационно обслужване от 8:30 – 17:30 всеки работен ден.
Необходимите документи за регистрация на Сдружения на собствениците и Заявлението за участие могат да бъдат получени от Общински център за административно и информационно обслужване.
Подробна информация за процедурата, начина на кандидатстване, образците на необходимите документи и процедурата за оценка на подадените заявления е налична на интернет-сайта на МРРБ https://www.mrrb.bg/, ИСУН 2020 https://eumis2020.government.bg/ и на сайта на Община Карнобат https://www.karnobat-ob.bg/ „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“.
Всички заинтересовани лица, ще могат да получат информация за възможностите за обновяване на жилищните сгради, критериите за допустимост, критериите и правилата за подбор, както и необходимите мерки, които следва да се предприемат от собствениците с оглед получаване на финансиране за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на тел. 0559/29146.